Villkor

Allmänna Villkor

Vi följer konsumentköpslagen och distansavtallagen. 

Personer under 18 år får endast köpa varor med målsmans tillåtelse. Vi erbjuder 5 olika sorters betalning Faktura – Förskottsbetalning – Kort – Delbetalning

SveaWebPay Delbetala:

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %. 

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

SveaWebPay Faktura:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Böjda Spön AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Med vänliga hälsningar 
SveaWebPay
tfn: 08 – 735 29 69
e-post: fakturor@sveaekonomi.se

Frakter

Alla ordrar som går att skicka som brev eller paket skickas fraktfritt inom Sverige, gränsen för fraktfritt är 500:-. Paket som måste skickas som skrymmande eller är för tungt får ett skrymmande tillägg mellan 99:- till 249:-. Försändelser till övriga Norden tillkommer alltid frakt enligt Postens taxa, meddelas genom mail till kund.

Priser

Alla priser är inklusive moms. De priser Du ser är de som Du också betalar. Postens/DHL avgifter tillkommer för tunga och skrymmande på alla leveranser inom Sverige. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga priser. Priser mellan fysisk affär och webbshop kan skilja marginellt. 

Din beställning 

Bestställningen besvaras med ett skriftlig orderbekräftelse via mail. Vid fel på denna så kontakta oss genast för att vi ska rätta till misstaget.

Garantier

Garantier lämnas enlighet med tillverkarens eller grossists villkor. Garanti villkor framgår av varje enskild produkt. för att garantin skall gälla skall produkten hanterats på rätt sätt som anses normalt för varan. Kvittot som kommer produkterna gäller som garantibevis, så spara detta under garanti tiden.

14 dagars ångerrätt

Du har full returrätt inom 14 dagar efter mottagandet. Varor som returneras måste vara i väsentligt oförändrat skick och de skall emballeras så att de inte skadas under transport. Du måste själv stå för fraktkostnad och transportrisk vid retur.

Retur

Retur skall skickas tillbaka med bifogad retursedel, glöm ej att fylla i uppgifterna.

Reklamationer

Om vi har skickat fel saker, varan är transportskadad eller trasig, skall Du kontakta oss så snart som möjligt per e -post: info@bojdaspon.se eller per telefon 0565 ­ 711 600. Vi gör vårt yttersta för att Du ska vara nöjd. Du kan få en ny vara eller pengarna tillbaka.

 Tvister

Om tvister inom EU så måste vi enligt lag lägga ut denna länk.

.

Ej uthämtade/utlösta paket

Ej utlösta försändelser debiteras fraktkostnad tur o retur, postförskottsavgift samt en hanteringskostnad på 300 kr. Vi driver denna linje fullt ut vilket innebär inkassokrav om så är nödvändigt.

Leveranstider

När vi har fått Din beställning ska det normalt inte ta mer än två till åtta vardagar innan Du har fått beställningen. Beställningar som kan skickas per brev har Du normalt snabbare. Beställningar som inkommer fredag eftermiddag och på helger behandlas på följande vardag.

Beställningsvaror

Bestälningsvara tar 2-10 dagar extra
Dina Personuppgifter

För att ge Dig bästa möjliga service behöver vi Ditt namn, postadress, telefonnummer och email adress, Dessa uppgifter kommer INTE att lämnas/säljas vidare. Personer under 18 år får endast köpa varor med målsmans tillåtelse.

Förändrade Villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren utan varsel. Det är villkoren vid tidpunkten för Din beställning som gäller.

Hur handlar du?

Tryck på KÖP – knappen för den vara Du vill lägga i varukorgen. OBS! Du lägger endast varan i varukorgen. Själva köpet genomförs först i kassan. Du kan lätt se vad du har i varukorgen. Dels i den listruta som visas längst upp så fort Du har lagt in en vara i varukorgen.

Till kassan

När Du är belåten med Ditt val av produkter är det dags att gå till kassan. Tryck på knappen ”Till kassan” . Den knappen syns bara om det finns varor i varukorgen. Är det första gången Du handlar hos oss behöver vi information om Dig som namn och adress för att vi ska kunna leverera varorna till Dig. Nästa gång Du handlar behöver Du bara logga in i kassan med ditt användarnamn och nummer du fått vid första anmälan. Du kan även handla utan att registrera dig.

När Du har lagt en beställning får Du ett ordersvar per epost där det står vad Du har beställt och Dina kunduppgifter. Snart är Din beställning framme med Posten/DHL.

Nyhetsbrev

Din e-mail kan användas till nyhetsbrev utskickat från oss. Vi säljer aldrig dessa vidare.

OBS !! Paket till övriga Norden

Kollin till Norden som blir tunga eller skrymmande kommer ej levereras på grund av för höga frakt avgifter. Övriga paket, tillkommer postens avgifter för paket inom Norden minsta avgift 149:-  Detta läggs på vid mail till kund. Kortbetalning gäller.

Privat policy

Hur behandlar vi din personliga information?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har, i vissa fall ditt personnummer och vad du handlar för produkter. Vissa undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Sammanfattning av vår informationshantering

Vi samlar in givetvis så lite information som möjligt om dig. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka produkterna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor. Vill du beställa mot faktura och kort så måste vår sammarbetspartner Svea Ekonomi ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura eller kort. När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information mm.

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. 

Woo commerce
Vi använder ett system för vår e-handel som heter Woo commerce. Den ligger hos vårat webb hotell Binero Dom har en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webbshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.böjdaspön.se så gör du det i Woo commerce system hos Binero. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Svea som vi och Svea ekonomis tekniker har tillgång till. Svea ekonomi förvarar informationen åt oss men behandlar den inte på något sätt utan vår tillåtelse och att vi begär det.

I beställningen finns information om vilka produkter (exempelvis en fiskerulle eller ett fiskedrag) du köpt av oss, hur du betalat och den adress vi ska skicka varorna till. 

Det är från Svea ekonomi server som du får e-postmeddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order. 

Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till oss så brukar vi notera i Svea ekonomi.

Mailkonversationer kopplade till beställning och byten ligger i woo commerce hos Binero.